Obsługa klienta

Zapytania techniczne

W najkrótszym możliwym czasie prosimy o zgłoszenie utraty lub kradzieży do najbliższego posterunku policji, gdzie otrzymacie Państwo dokument z potwierdzeniem, że takie zdarzenie miało miejsce. Podczas zwrotu pojazdu prosimy pamiętać o przekazaniu go naszym kolegom z biura. Prosimy także o poinformowanie nas o zaistniałej sytuacji w ciągu 24 godzin po zdarzeniu mailem lub dzwoniąc do działu wsparcia technicznego.

Jeżeli zgubią Państwo kluczyki, prosimy skontaktować się z działem wsparcia technicznego, z którymi uzgodnią Państwo dostarczenie zapasowego klucza do miejsca, w którym się Państwo znajdują. Dział ten poinformuje również Państwa o kosztach, które zostaną dodane do Państwa rachunku podczas zwrotu pojazdu.

Jeżeli wynajmowany pojazd nie może zostać odblokowany, prosimy o sprawdzenie, czy klucz nie został mechanicznie uszkodzony lub czy nie dostała się do niego. Jeżeli odpowiedź na te pytania brzmi nie, kluczyk prawdopodobnie ma zepsutą baterię i inny rodzaj wady w elektryce.  Jednak nawet w przypadku, gdy macie Państwo mechaniczny (konwencjonalny) kluczyk lub kluczyk Bluetooth, zawsze możecie Państwo otworzyć pojazd w następujący sposób:

Klucz MECHANICZNY (konwencjonalny): Jeżeli zamek po stronie kierowcy nie jest widoczny, prosimy o zdjęcie plastikowej osłonki z klamki drzwi oraz użycie klucza, aby otworzyć pojazd. Prosimy o zwrócenie plastikowej osłonki kolegom w biurze podczas zwrotu pojazdu lub pozostawienie jej w wyznaczonym miejscu.

Klucz BLUETOOTH: Jeżeli zamek po stronie kierowcy nie jest widoczny, prosimy o zdjęcie plastikowej osłonki z klamki drzwi oraz użycie klucza, aby otworzyć pojazd. Prosimy o zwrócenie plastikowej osłonki kolegom w biurze podczas zwrotu pojazdu lub pozostawienie jej w wyznaczonym miejscu. Próbując dostać się do pojazdu, należy zawsze w pierwszej kolejności otwierać przednie drzwi.

Jeżeli wynajmowany pojazd nie może zostać odblokowany, prosimy o sprawdzenie, czy klucz nie został mechanicznie uszkodzony lub czy nie dostała się do niego woda. Prosimy także o sprawdzenie, czy odłączyli Państwo łączność oraz czy wszystkie drzwi są zamknięte. Jeżeli odpowiedź na te pytania brzmi nie, kluczyk prawdopodobnie ma zepsutą baterię i inny rodzaj wady w elektryce. Jednak nawet w przypadku, gdy macie Państwo mechaniczny (konwencjonalny) kluczyk lub kluczyk Bluetooth, zawsze możecie Państwo otworzyć pojazd w następujący sposób:

Klucz MECHANICZNY (konwencjonalny): Jeżeli zamek po stronie kierowcy nie jest widoczny, prosimy o zdjęcie plastikowej osłonki z klamki drzwi oraz użycie klucza, aby otworzyć pojazd. Prosimy o zwrócenie plastikowej osłonki kolegom w biurze podczas zwrotu pojazdu lub pozostawienie jej w wyznaczonym miejscu.

Klucz BLUETOOTH: Jeżeli zamek po stronie kierowcy nie jest widoczny, prosimy o zdjęcie plastikowej osłonki z klamki drzwi oraz użycie klucza, aby otworzyć pojazd. Prosimy o zwrócenie plastikowej osłonki kolegom w biurze podczas zwrotu pojazdu lub pozostawienie jej w wyznaczonym miejscu.

  • PORADA 1: Jeżeli wynajmowany pojazd jest wyposażony w klucz Bluetooth, radzimy nie przechowywać go w pobliżu innych urządzeń elektrycznych (telefonów komórkowych, laptopów, silnego pola magnetycznego), ponieważ ich obecność może spowodować zakłócenia sygnału z uwagi na silne promieniowanie magnetyczne oraz obniżyć ich wydajność.
  • PORADA 2: Prosimy Państwa, aby bez względu na rodzaj klucza, który Państwo posiadają, nie zamykać pojazdu, jeżeli ktoś przebywa w środku pojazdu.
  • PORADA 3: Prosimy Państwa, aby bez względu na rodzaj klucza, który Państwo posiadają, nigdy nie zostawiać go w środku pojazdu, ponieważ może to prowadzić do niezamierzonego zamknięcia pojazdu.

Jeżeli wynajmowany pojazd nie może zostać odblokowany, prosimy o sprawdzenie, czy klucz nie został mechanicznie uszkodzony lub czy nie dostała się do niego woda. Prosimy także o sprawdzenie, czy odłączyli Państwo łączność oraz czy wszystkie drzwi są zamknięte. Jeżeli odpowiedź na te pytania brzmi nie, kluczyk prawdopodobnie ma zepsutą baterię i inny rodzaj wady w elektryce. Jednak nawet w przypadku, gdy macie Państwo mechaniczny (konwencjonalny) kluczyk lub kluczyk Bluetooth, zawsze możecie Państwo otworzyć pojazd w następujący sposób:

Klucz MECHANICZNY (konwencjonalny): Jeżeli zamek po stronie kierowcy nie jest widoczny, prosimy o zdjęcie plastikowej osłonki z klamki drzwi oraz użycie klucza, aby otworzyć pojazd. Prosimy o zwrócenie plastikowej osłonki kolegom w biurze podczas zwrotu pojazdu lub pozostawienie jej w wyznaczonym miejscu.

Klucz BLUETOOTH: Jeżeli zamek po stronie kierowcy nie jest widoczny, prosimy o zdjęcie plastikowej osłonki z klamki drzwi oraz użycie klucza, aby otworzyć pojazd. Prosimy o zwrócenie plastikowej osłonki kolegom w biurze podczas zwrotu pojazdu lub pozostawienie jej w wyznaczonym miejscu.

  • PORADA 1: Jeżeli wynajmowany pojazd jest wyposażony w klucz Bluetooth, radzimy nie przechowywać go w pobliżu innych urządzeń elektrycznych (telefonów komórkowych, laptopów, silnego pola magnetycznego), ponieważ ich obecność może spowodować zakłócenia sygnału z uwagi na silne promieniowanie magnetyczne oraz obniżyć ich wydajność.
  • PORADA 2: Prosimy Państwa, aby bez względu na rodzaj klucza, który Państwo posiadają, nie zamykać pojazdu, jeżeli ktoś przebywa w środku pojazdu.
  • PORADA 3: Prosimy Państwa, aby bez względu na rodzaj klucza, który Państwo posiadają, nigdy nie zostawiać go w środku pojazdu, ponieważ może to prowadzić do niezamierzonego zamknięcia pojazdu.

Jeżeli nie możecie Państwo uruchomić pojazdu, prosimy o wykonanie następujących kroków.

  • Jeżeli posiadają Państwo klucz mechaniczny (konwencjonalny), prosimy o odblokowane kierownicy poruszając ją w lewo i w prawo, aż do momentu uruchomienia łączności. Jeżeli posiadają Państwo klucz Bluetooth, należy zabrać go z daleka od urządzeń elektrycznych (smartfonów, iPoda, itp.). Klucz Bluetooth musi znajdować się w środku pojazdu i wszystkie drzwi muszą być zamknięte.
  • W przypadku automatycznej skrzyni biegów, prosimy o zamknięcie wszystkich drzwi, naciśnięcie pedału hamulca, w momencie zapłonu drążek skrzyni biegów powinien być ustawiony w pozycji P lub N, przekręcenie kluczyka lub naciśnięcie przycisku start (w zależności od wyposażenia samochodu).
  • W przypadku zautomatyzowanej skrzyni biegów, prosimy o zamknięcie wszystkich drzwi, naciśnięcie i przytrzymanie pedału hamulca, drążek skrzyni biegów powinien być ustawiony w pozycji N, przekręcenie kluczyka lub naciśnięcie przycisku start (w zależności od wyposażenia samochodu).
  • W przypadku manualnej skrzyni biegów, prosimy o zamknięcie wszystkich drzwi, naciśnięcie i przytrzymanie pedału sprzęgła, ustawienie drążka skrzyni biegów w pozycji neutralnej, przekręcenie kluczyka lub naciśnięcie przycisku start (w zależności od wyposażenia samochodu).
  • Jednak jeżeli silnik pojazdu nie zapala po wykonaniu powyższych działań, a deska rozdzielcza nie pokazuje znaczka zapłonu, pojazd prawdopodobnie nie może się uruchomić z powodu jakiejś awarii. Prosimy sprawdzić, czy żadna wiadomość nie pojawia się na panelu lub desce rozdzielczej. Prosimy także przypomnieć sobie, czy nie zostawiali Państwo włączonych świateł, radia lub podobnych urządzeń, co mogło rozładować baterię i uniemożliwić uruchomienie pojazdu. W takim przypadku prosimy spróbować uruchomić pojazd przy użyciu kabli złączowych. Dla Państwa bezpieczeństwa oraz w celu uniknięcia potencjalnych szkód samochodu, prosimy o niepróbowanie uruchomienia pojazdu poprzez spychanie go z górki, ustawianie na biegu lub przy użyciu sprzęgła. Mogłoby to spowodować bardzo dużą i drogą awarię pojazdu. Jeżeli nie uda się Państwu uruchomić pojazdu, prosimy o kontakt z działem wsparcia technicznego.

Jeżeli Państwa pojazd jest wyposażony w mechaniczny hamulec ręczny, w celu łatwiejszego zwolnienia zawsze prosimy nacisnąć i przytrzymać pedał hamulca, jednocześnie zwalniając hamulec ręczny. Prosimy zawsze podnieść odrobinę hamulec ręczny oraz nacisnąć przycisk. W ten sposób zmniejszycie Państwo opór i łatwiej będzie można zwolnić hamulec ręczny.

Jeżeli Państwa pojazd wyposażony jest w elektryczny (automatyczny) hamulec ręczny, jest on zwalniany automatycznie podczas uruchomienia pojazdu. Lecz jeżeli wynajęty przez Państwa pojazd posiada manualną skrzynię biegów, hamulec ręczny jest automatycznie zwalniany jeżeli ustawicie Państwo drążek skrzyni biegów na biegu pierwszym lub wstecznym i będziecie zwalniać sprzęgło jednocześnie naciskając pedał gazu. Wszystkie drzwi muszą być cały czas zamknięte. Pojazdy Volkswagena, Audi, Seata i Škody posiadają także funkcję auto hold, która, jeżeli jest włączona, zatrzymuje samochód, jeżeli kierowca nie ma zapiętych pasów.

  • PORADA 1: Jeżeli zaparkujecie Państwo pojazd na zboczu, prosimy upewnić się, że poza zaciągnięciem hamulca ręcznego, ustawiliście Państwo drążek skrzyni biegów na biegu pierwszym lub wstecznym (przy automatycznej skrzyni biegów w pozycji P, a przy zautomatyzowanej w pozycji N) i ustawili koła w pozycji do boku.
  • PORADA 2: Jeżeli temperatura wynosi poniżej zera, jeżeli to możliwe to parkując pojazd nie zaciągaj hamulca ręcznego żeby nie zamarzł i nie uniemożliwił późniejszego uruchomienia pojazdu. Jeżeli pojazd ma ręczną skrzynię biegów, należy ustawić drążek skrzyni biegów na biegu pierwszym, a w przypadku automatycznej skrzyni biegów na pozycji P i w przypadku zautomatyzowanej skrzyni biegów w pozycji N (po poruszeniu pojazdu, zostanie on automatycznie zablokowany).

Funkcja auto hold zatrzymuje pojazd na zboczu w celu jego łatwiejszego uruchomienia. Po zwolnieniu mechanicznego/elektrycznego hamulca ręcznego, funkcja ta przytrzymuje hamulec na kilka sekund w czasie, kiedy kierowca przekłada nogę na pedał gazu tak, aby samochód nie stoczył się po zboczu.  Większość pojazdów w naszej flocie jest wyposażona w tę funkcję. Na naszej stronie internetowej mogą Państwo znaleźć specyfikację techniczną oraz listę wyposażenia, które posiada wynajmowany pojazd, a także informację, czy posiada on funkcję auto hold.

Aby mieli Państwo pewność, jakiego paliwa używa wynajmowany pojazd, zewnętrzna część zbiornika paliwa ma naklejkę z rodzajem potrzebnego paliwa. Dla zwiększonej widoczności, na wewnętrznej części pokrywki zbiornika paliwa znajduje się znak fabryczny. Dla jeszcze większej widoczności, rodzaj paliwa został także wpisany na breloczku do kluczyków od samochodu.

  • PORADA 1: Należy zawsze wlewać więcej niż 10 litrów paliwa, aby pojazd zarejestrował nowy poziom paliwa.
  • PORADA 2: Zawsze prosimy się upewnić, że silnik jest wyłączony podczas tankowania.

Jeżeli do pojazdu został wlany zły rodzaj paliwa, prosimy nie uruchamiać silnika, aby uchronić pojazd przed dalszymi uszkodzeniami.  Prosimy skontaktować się z naszym działem wsparcia technicznego, który znajdzie najlepsze i najtańsze rozwiązanie dla Państwa, abyście mogli kontynuować podróż bez dalszych komplikacji.

PORADA: Prosimy, aby przed tankowaniem zawsze sprawdzić, czy dane paliwo jest zgodne z Państwa pojazdem, jak wskazano na oznaczeniach na pojeździe oraz breloczku do kluczy od samochodu.

Jeżeli podczas jazdy skończy się Państwu paliwo, prosimy zatrzymać się w bezpiecznym miejscu, włączyć wszystkie 4 światła sygnalizacyjne, wyłączyć silnik, zaciągnąć hamulec ręczny oraz postawić trójkąt ostrzegawczy w odpowiedniej odległości od pojazdu. Na najbliższej stacji benzynowej prosimy o zakupienie plastikowego kanistra i wlanie co najmniej 5 litrów właściwego paliwa (zgodnie z oznakowaniem na pokrywce zbiornika paliwa). Jeżeli po kilku próbach silnik pojazdu nadal nie uruchamia się, prosimy zaprzestać dalszych prób w celu zminimalizowania możliwości uszkodzenia silnika oraz skontaktować się z działem wsparcia technicznego.

  • PORADA: Prosimy nigdy nie korzystać z pojazdu przy niskim poziomie paliwa. Jak tylko zapali się lampka rezerwy lub poziom paliwa będzie wynosić 1/4, prosimy zatrzymać się na najbliższej stacji benzynowej oraz zatankować właściwe paliwo.

Jeżeli Państwa pojazd wyposażony jest w system ograniczenia prędkości, prosimy o sprawdzenie włączników tempomatu/ograniczenia, aby sprawdzić, czy ograniczenie jest włączone. Jeżeli odpowiedź jest negatywna, prosimy o sprawdzenie świateł i ostrzeżeń na desce rozdzielczej opisanych poniżej.

Jeżeli wskaźnik ciśnienia opon pojawi się na desce rozdzielczej oraz ekranie głównym panelu, należy dostosować ciśnienie opon zgodnie z naklejką na drzwiach po stronie kierowcy lub po wewnętrznej stronie pokrywki zbiornika paliwa. Jeżeli Państwa pojazd posiada:

POŚREDNI SYSTEM NADZORU/KONTROLI CIŚNIENIA OPON: Po dostosowaniu ciśnienia we wszystkich czterech oponach, zgodnie z modelem pojazdu, prosimy przytrzymać pokrętło wskaźnika aż do uzyskania sygnału dźwiękowego lub dezaktywować go poprzez ekran panelu centralnego na ekranie parametrów pojazdu.

BEZPOŚREDNI SYSTEM KONTROLI CIŚNIENIA OPON: Po dostosowaniu ciśnienia we wszystkich czterech oponach, lampka wyłączy się i wiadomość na ekranie głównym zniknie i będą Państwo mogli odczytać nowe ciśnienie dla każdej opony osobno na ekranie panelu głównego pod ekranem parametrów pojazdu oraz poprzez komputer podróży. Wskaźnik ciśnienia paliwa może się także wyłączyć po kilku minutach jazdy.

Mogą się Państwo skontaktować z naszym działem wsparcia technicznego przez telefon lub e-mail wskazany na etui z dokumentami samochodowymi. Dane kontaktowe do działu wsparcia technicznego można również sprawdzić w części Kontakty.

Wszystkie pojazdy w naszej flocie są wyposażone w obowiązkowy sprzęt, zgodnie z prawem miejscowym i Unii Europejskiej. Obowiązkowe wyposażenie składa się z kamizelki odblaskowej, trójkąta ostrzegawczego, apteczki pierwszej pomocy oraz zestawu zapasowych żarówek i bezpieczników. Dodatkowo wszystkie nasze pojazdy posiadają odpowiednia gaśnicę (1 kg lub 2 kg zgodnie z typem pojazdu i celem), umiejscowioną albo w schowku lub pod przednim siedzeniem pasażera w przypadku ciężarówek.

UWAGA: Podczas zwrotu pojazdu prosimy o poinformowanie naszych kolegów z biura, jeżeli którykolwiek z obowiązkowego sprzętu jest niekompletny lub jeżeli używali go Państwo, abyśmy mogli go uzupełnić.

W takim przypadku prosimy o zatrzymanie pojazdu w bezpiecznym miejscu, włączenie wszystkich 4 świateł, wyłącznie silnika oraz zaciągnięcie hamulca ręcznego. Po zatrzymaniu pojazdu, prosimy o jego ostrożne opuszczenie, założenie kamizelki odblaskowej oraz ustawienie trójkąta ostrzegawczego w odpowiedniej odległości od pojazdu (patrz cześć „Porady dotyczące bezpiecznej jazdy”). W przypadku awarii pojazdu przy złej widoczności, prosimy o pozostawienie włączonych świateł. Przed skontaktowaniem się z działem wsparcia technicznego, prosimy o przygotowanie następujących informacji: numeru rejestracyjnego pojazdu, dokładnego miejsca awarii (adres, kilometr autostrady lub współrzędne GPS) oraz informacji o charakterze awarii. Jeżeli naprawa pojazdu nie może zostać zakończona w ciągu 24 godzin, zapewnimy Państwu pojazd zastępczy lub zaproponujemy alternatywny sposób kontynuowania podróży.

  • UWAGA: Klient musi poczekać na wezwaną pomoc drogową i zostanie poinformowany o jej przyjeździe oraz o innych niezbędnych kwestiach najszybciej, jak to możliwe przez dział wsparcia technicznego.
  • UWAGA: Powyższa procedura obowiązuje zarówno w Rzeczpospolitej Polskiej, jak i w innych krajach.

W przypadku awarii spowodowanej przez dziurę w oponie lub zniszczoną felgę, prosimy o wymianę koła na nowe pochodzące z części zapasowych, zgodnie z poniższą instrukcją.

PROCES ZMIANY KOŁA:

  1. Prosimy sprawdzić, czy pojazd jest właściwie unieruchomiony poprzez zaciągnięcie hamulca ręcznego oraz ustawienie dźwigni zmiany biegów na bieg pierwszy lub wsteczny (w automatycznej skrzyni biegów, należy ustawić dźwignię na P, a w zautomatyzowanej na N).
  2. Należy wyjąć wszystkie rzeczy z bagażnika, podnieść matę w bagażniku (w zależności od rodzaju pojazdu, zapasowa opona może być umieszczona poza matą, pod bagażnikiem; w takiej sytuacji klucz do poluzowania śruby umieszczony jest po lewej lub prawej stronie obicia bagażnika lub pod siedzeniem pasażera).
  3. Należy wyjąć zapasową oponę i narzędzia oraz umieścić je poza pojazdem.
  4. Jeżeli pojazd posiada kołpaki, należy je zdjąć i ostrożnie odłożyć.
  5. Jeżeli pojazd posiada aluminiowe felgi i dekoracyjne zatyczki na śrubach, należy je zdjąć używając dołączonego narzędzia.
  6. Jeżeli pojazd posiada śrubę zabezpieczającą wewnątrz w celu zabezpieczenia opony, należy ją poluzować umieszczając przedłużenie do usuwania ochrony przeciwkradzieżowej na urządzeniu do wymiany opon.
  7. Należy zdjąć koło używając zapewnionego narzędzia.
  8. Należy umieścić lewarek we właściwym miejscu, upewniając się, że jest on właściwie zabezpieczony ze względu na bezpieczeństwo Państwa i pojazdu. LEWAREK MUSI ZOSTAĆ POSTAWIONY NA TWARDYM I STABILNYM PODŁOŻU PRZED PODNIESIENIEM POJAZDU. JEŻELI PODŁOŻE JEST ŚLISKIE LUB NIE JEST TWARDE, LEWAREK MOŻE SIĘ PORUSZAĆ I ZNISZCZYĆ POJAZD LUB ZRANIĆ PAŃSTWA.
  9. Po wystarczającym podniesieniu pojazdu, kiedy uszkodzone koło nie ma już kontaktu z podłożem, należy poluzować śruby i wysunąć koło z pojazdu.
  10. Należy założyć koło zapasowe na pojazd, przytrzymując je trzymając rękę na osi. Należy założyć wymagane śruby i zacisnąć je najbardziej, jak to możliwe.
  11. Po obniżeniu pojazdu należy zacisnąć śruby do końca oraz sprawdzić je dwa razy, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku.
  12. Po zakończeniu wymiany koła, należy odłożyć cały sprzęt i uszkodzone koło do bagażnika.
  13. Jeżeli Państwa pojazd jest wyposażony w koło zapasowe, możecie kontynuować jazdę nie przekraczając prędkości 80 km/h do najbliższego punktu wulkanizacyjnego. Prosimy o poinformowanie naszego działu wsparcia technicznego najszybciej jak to możliwe, aby mogli zasugerować możliwość naprawy zgodną z Państwa wykupioną polisą ubezpieczeniową.

UWAGA: Jeżeli nie możecie Państwo wymienić koła samemu, prosimy o kontakt z działem wsparcia technicznego, który wyśle do Państwa pomoc drogową. Jednak nawet, jeżeli macie Państwo ubezpieczenia WUG (Koła, Podwozie i Szyby), usługa wymiany opon nie jest zapewniona i zostaniecie Państwo za nią w pełni obciążeni.

Dokładamy wszelkich starań, aby udostępnić Państwu pojazd, który ma wszystkie płyny na optymalnym poziomie. Niestety bardzo rzadko w wysokim sezonie istnieje taka możliwość, że pojazd będzie sygnalizował niski poziom płynów. W przypadku:

OLEJU SILNIKOWEGO: Jak tylko zapali się lampka sygnalizacyjna, należy kupić właściwy olej silnikowy na pierwszej stacji benzynowej lub w specjalnym sklepie. Po wyłączeniu silnika, należy najpierw dodać pół litra. Następnie po kilku minutach sprawdzić poziom oleju, który powinien znajdować się pomiędzy minimalnym i maksymalnym znacznikiem. Jeżeli poziom jest nadal zbyt niski, należy dodać więcej dopóki nie będzie on optymalny. Rodzaj oleju, który jest używany dla wynajmowanego pojazdu można sprawdzić wewnątrz pokrywy silnika oraz w etui z dokumentami pojazdu.

PŁYN CHŁODNICZY: Aby uniknąć przegrzania silnika, jak tylko zapali się lampka sygnalizacyjna, należy kupić litr płynu chłodniczego na pierwszej stacji benzynowej lub w specjalnym sklepie. Aby upewnić się, jakiego typu oleju chłodniczego Państwo potrzebują, należy otworzyć pokrywę silnika i sprawdzić kolor obecnego oleju i w oparciu o niego zakupić nowy. Aby uniknąć obrażeń, przed otwarciem zbiornika z płynem chłodniczym, należy upewnić się, że silnik wystygł i następnie powoli otworzyć pokrywę.

AdBlue: Większość z naszych pojazdów z silnikiem diesla jest wyposażonych w tak zwany płyn AdBlue, aby były w zgodzie z rygorystycznymi normami europejskimi dotyczącymi ochrony środowiska. Ponieważ w normalnych warunkach płynu jest wystarczająco dużo, aby wystarczyło go na 15.000 do 25.000 km lub pomiędzy dwoma regularnymi cyklami przeglądowymi, oraz ponieważ uzupełniamy jego poziom, jeżeli zajdzie taka potrzeba, jest to prawie niemożliwe, aby poziom tego płynu był niski. Jednak, jeżeli na desce rozdzielczej lub na ekranie panelu głównego pojawi się lampka ostrzegawcza lub wiadomość, prosimy zatrzymać się na pierwszej stacji benzynowej i kupić co najmniej 10 litrów płynu AdBlue i wlać go do pełna zbiornika. Może się zdarzyć, że będą musieli Państwo wlać więcej niż 10 litrów. Pokrywa zbiornika tego płynu, w zależności od rodzaju pojazdu, znajduje się albo w bagażniku poniżej koła zapasowego, z boku bagażnika lub obok zbiornika paliwa. Prosimy nie ignorować tego ostrzeżenia, aby elektronika samochodu nie spowodowała ograniczeń w jeździe i niekomfortowych sytuacji.

Płyn do spryskiwaczy:  W przypadku niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy, prosimy o kupienie go na stacji benzynowej, w specjalnym sklepie lub supermarkecie. W zależności od pory roku, należy użyć płynu letniego lub zimowego. Płyn letni ułatwia usuwanie owadów, a zimowy nie zamarza w niskich temperaturach.

  • UWAGA: W przypadku zakupu danego płynu, którego brakowało w wynajmowanym pojeździe, podczas płatności za niego należy poprosić o fakturę wystawioną na CARWIZ. Jeżeli zwracając pojazd nie przedstawią Państwo faktury, nie będziemy mogli zwrócić Państwu zapłaconej kwoty.

W przypadku mniejszej awarii, nasi koledzy z najbliższego biura, w zależności od dostępności wymienią Państwa pojazd.

W przypadku uszkodzonego oświetlenia zewnętrznego, w ekstremalnych sytuacjach możecie je Państwo wymienić sami. Prosimy skontaktować się z naszym działem wsparcia technicznego, który skieruje Państwa do najbliższego serwisu lub zgłosić taką sytuację podczas zwrotu pojazdu.

  • UWAGA: Prosimy nigdy nie próbować wymieniać żarówek ksenonowych lub LED samemu, aby nie zrobić krzywdy sobie lub nie uszkodzić pojazdu.

W przypadku niesprawnych wtyczek, prosimy o sprawdzenie, czy Państwa sprzęt działa prawidłowo. Prosimy o używanie wyłącznie europejskich wtyczek do dodatkowego sprzętu w celu uniknięcia awarii samochodu. Jeżeli gniazdko nadal nie działa, prosimy skontaktować się z działem wsparcia technicznego, który doradzi Państwu, jak rozwiązać problem.

  • PORADA: Nasi koledzy z przyjemnością pomogą Państwu we właściwym zainstalowaniu dodatkowego sprzętu.

Nasze pojazdy przyczyniają się do powstawania nowych doświadczeń. Dlatego też robimy wszystko, aby nasi klienci byli w pełni zadowoleni z jakości świadczonych przez nas usług. Jesteśmy przyjaźni zwierzętom, a podczas, gdy Państwo podróżują naszymi pojazdami i kolekcjonują własne doświadczenia, chcemy aby Państwa zwierzęta były przy Was. Ponieważ bardzo ważna jest dla nas wysoka jakość, prosimy aby w sytuacji, kiedy przewożą Państwo zwierzęta w wynajmowanych pojazdach, zabezpieczali Państwo wnętrze pojazdów, zwłaszcza siedzenia, w celu uniknięcia zabrudzenia. Jeżeli Państwa zwierzę zabrudzi samochód, będziemy zmuszeni do obciążenia Państwa opłatą za czyszczenie.

  • PORADA: Dla Państwa bezpieczeństwa oraz dla bezpieczeństwa Państwa zwierzaków, radzimy przewozić je w transporterach zapiętych w pasy, które służą specjalnie w takim celu. W taki sposób zarówno Państwo, jak i Państwa zwierzęta dojedziecie na miejsce bezpiecznie i zgodnie z przepisami.

Nie ograniczamy Państwa swobody przemieszczania się oraz użycia wynajmowanych pojazdów. Oznacza to, że możecie Państwo wykorzystywać wynajęte pojazdy do transportu sprzętów elektrycznych, mebli lub sprzętu sportowego. Jednak prosimy o przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa drogowego i nieprzewożenie przedmiotów, które nie mieszczą się w wynajmowanym pojeździe. Prosimy o zwracanie szczególnej uwagi na wagę przewożonych rzeczy tak, aby nie przeciążyć wynajmowanego pojazdu i nie spowodować niebezpieczeństwa dla Państwa i pojazdu.

  1. PORADA 1: Jeżeli przewożą Państwo duże i ciężkie przedmioty, w celu uniknięcia szkód wnętrza pojazdu, które mogą być bardzo kosztowne, prosimy o zabezpieczenie wnętrza odpowiednimi przykryciami, zwłaszcza plastikowych części drzwi, bagażnika, siedzeń, wykładziny dachowej, panelu, itp.
  2. PORADA 2: Jeżeli Państwa bagaż nie mieści się w bagażniku do poziomu półki bagażnika, prosimy nie zamykać bagażnika na siłę, ponieważ może to doprowadzić do kosztownych uszkodzeń.
  3. PORADA 3:  Jeżeli Państwa bagaż nie mieści się w bagażniku samochodowym, prosimy nie zdejmować półki bagażnika i nie kłaść na nią ciężkich przedmiotów. Półka bagażnika jest bardzo droga więc prosimy uważać, aby jej nie zgubić lub nie zniszczyć.

Nie mogą Państwo używać naszych pojazdów do uczestnictwa w wyścigach oraz podobnych wydarzeniach. Udział w nich mógłby spowodować poważne uszkodzenia silnika lub innych części pojazdu i wiązać się z dużymi kosztami.

Wynajmowane pojazdy mogą być używane wyłącznie na drogach pierwszej kategorii (w miastach/na lokalnych, wyasfaltowanych drogach, autostradach, itp.). Bez względu na kategorię pojazdu, pojazdów nie można używać na drogach nieutwardzanych, terenowych, itp. W celu uzyskania dalszych szczegółów, prosimy o sprawdzenie umowy.

  • PORADA 1: Poruszanie się po drogach niższej kategorii jest dozwolone tylko w sytuacjach, kiedy lokalne władze zmuszają Państwa do użycia takich dróg alternatywnych z powodu blokad drogowych, itp. Uprzejmie prosimy, aby w takich sytuacjach dostosowali Państwo prędkość do warunków na drodze, mając na względzie słabe warunki na drogach (dziury, uskoki, itp.), które mogą spowodować duże i kosztowne szkody wynajmowanego pojazdu.

Ponieważ Państwa bezpieczeństwo, jak i bezpieczeństwo Państwa pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego jest dla nas ogromnie ważne, każdy wynajmowany pojazd ma zawsze właściwą pneumatykę, zgodną z wymiarami producenta, indeksem prędkości i ograniczeniem wagowym. Ponadto wszystkie pojazdy są odpowiednio przygotowywane w zależności od pory roku. Co oznacza, że zgodnie z regulacjami prawnymi obowiązującymi w Rzeczpospolitej Polskiej (dostosowanymi do prawa europejskiego), wynajmowane pojazdy są wyposażone w opony letnie i zimowe o właściwej głębokości profilu.

Jeżeli wynajmujecie Państwo pojazd na dłuższy okres czasu, takie praktyki mogą być dozwolone, lecz wyłącznie po wydaniu przez nas pisemnej zgody oraz otrzymaniu gwarancji, że takie działania nie spowodują szkód pojazdu. Jeżeli wyrazimy zgodę, będziecie Państwo zobligowani do zwrotu pojazdu w stanie, w którym go otrzymaliście.

W przypadku zaistnienia potrzeby wprowadzenia modyfikacji, prosimy o kontakt z naszym działem wsparcia technicznego wraz z zapytaniem o taką modyfikację.

Nasze pojazdy są całkowicie czyszczone wewnątrz i na zewnątrz po każdym wynajmie. Bez względu na to, palenie wewnątrz pojazdów jest niedozwolone i bardzo prosimy o przestrzeganie tej zasady, aby nasze pojazdy pozostały nieskazitelnie czyste, a zapach w środku był przyjemny. W przypadku nieprzestrzegania przez Państwa niniejszej zasady, obciążymy Państwa opłatą za czyszczenie, ponieważ dokładamy najwyższych starań, aby utrzymać pojazd czysty i ładnie pachnący.

Bardzo dbamy o regularne serwisowanie naszych pojazdów, aby były bezpieczne dla naszych klientów oraz aby utrzymywały swoją wartość i gwarancję producenta. Aby dowiedzieć się kiedy/po jakim przebiegu konieczne jest udanie się na przegląd oraz kiedy był on ostatnio wykonywany, prosimy o sprawdzenie karty pojazdu w etui z dokumentami. Ponadto wszystkie nasze pojazdy są wyposażone w sygnalizator serwisowy, który po włączeniu powiadamia o konieczności wykonania standardowego przeglądu. Jeżeli konieczne jest wykonanie standardowego przeglądu w niedalekim czasie, prosimy o skontaktowanie się z działem wsparcia technicznego, z którym ustalą Państwo datę powyższego przeglądu i/lub pojazd zastępczy.

  • UWAGA: Aby nie utracić gwarancji producenta, maksymalny okres przełożenia standardowego przeglądu wynosi 500 km lub 5 dni roboczych, co należy wziąć pod uwagę, aby uniknąć niepotrzebnych wydatków związanych z utraceniem gwarancji pojazdu.

W przypadku konieczności sprawdzenia pojazdu lub wykonania powyższych czynności, jesteście Państwo zobowiązani do skontaktowania się z działem logistyki, który poinformuje Państwa o procedurze dotyczącej wykonywania wszelkich prac w pojeździe przez strony trzecie i jeżeli zaistnieje taka potrzeba, wyrazi zgodę na naprawę w warsztacie. Prosimy o przestrzeganie tej procedury, gdyż w przeciwnym wypadku nie będziemy mogli zwrócić Państwu pieniędzy.

  • UWAGA: Muszą Państwo poinformować nasz dział wsparcia technicznego i zapytać o zgodę na wykonanie wszelkich prac w pojeździe.

Każdy fotelik dziecięcy lub podstawka posiada schematyczną instrukcję z tyłu. Aby zapewnić Państwa najmłodszym pasażerom bezpieczną i miłą podróż, prosimy o postępowanie według poleceń zawartych w tej instrukcji.

  • PORADA 1: Radzimy, abyście Państwo zawsze przewozili swoje dzieci w fotelikach samochodowych lub na podstawkach, które są odpowiednie dla ich wieku oraz abyście przypinali je pasami bezpieczeństwa.
  • PORADA 2: Radzimy, aby umieszczać fotelik dziecięcy i/lub podstawkę za fotelem pasażera. Prosimy spróbować ustawić fotel pasażera na najwyższym poziomie, odsuwając go maksymalnie do tyłu w wyprostowanej pozycji. Jest to najbezpieczniejsza pozycja dla dziecka. Jeżeli muszą Państwo zamocować więcej niż jeden fotelik dziecięcy/podstawkę, prosimy zawsze robić to na tylnym siedzeniu.
  • PORADA 3: Jeżeli zdecydujecie się Państwo na zamocowanie fotelika dziecięcego/podstawki na przednim siedzeniu pasażera, prosimy zawsze upewnić się, że poduszka powietrzna pasażera jest wyłączona (wyłącznik umieszczony jest w schowku lub z boku panelu. Prosimy także upewnić się, że taki sposób przewozu dziecka jest dozwolony w Państwa kraju.
  • PORADA 4: Nigdy nie sadzajcie Państwo dzieci w wieku poniżej 12 lat na przednim fotelu pasażera.

W zależności od rodzaju pojazdu, można to zrobić w następujący sposób:

OCHRONA MECHANICZNA: Należy sprawdzić ramę wewnętrzną tylnych drzwi. Jeżeli Państwa pojazd ma ochronę mechaniczną, znajdą tam Państwo zaślepkę z miejscem na włożenie klucza mechanicznego oraz włączenie ochrony dla dzieci. Proces wyłączenia jest taki sam, z taką różnicą, że klucz przekręca się w inną stronę.

OCHRONA ELEKTRONICZNA: Należy poszukać przełącznika z symbolem przewidzianym na takie sytuacje, znajdującym się w pojeździe po stronie kierowcy. Powyższy przełącznik jest najczęściej umieszczony obok przełączników otwierania okien, po lewej stronie panelu lub konsoli głównej. Naciśnięcie tego przełącznika aktywuje ochronę. Jeżeli pojazd posiada elektroniczny system otwierania okien oraz mechaniczny system zamykania drzwi, ten system zablokuje wyłącznie okna. Jeżeli pojazd posiada manualny system otwierania okien, nie możecie Państwo aktywować blokady pojazdu.

  1. PORADA 1: Prosimy zawsze włączać ten system ochrony, jeżeli przewożą Państwo w samochodzie dzieci.
  2. PORADA 2: Zamykając okna, prosimy zawsze upewnić się, że żaden z pasażerów ich nie blokuje.

W przypadku pojawienia się powyższego komunikatu, prosimy skontaktować się z działem wsparcia technicznego, który z chęcią przekaże Państwu potrzebny kod.

W sytuacji wypadku i/lub szkody pojazdu, należy niezwłocznie zadzwonić pod numer 112 oraz wypełnić oświadczenie. Jeżeli wynajmowany pojazd nie nadaje się do dalszej jazdy, prosimy o skontaktowanie się z działem wsparcia technicznego. Podczas zwrotu pojazdu, są Państwo zobowiązani do przekazania wyniku badania na obecność alkoholu.

W przypadku kradzieży lub próby kradzieży bądź włamania, należy niezwłocznie zadzwonić pod numer 112 oraz skontaktować się z działem wsparcia technicznego.

W przypadkach wystąpienia aktów wandalizmu lub uszkodzenia zaparkowanego pojazdu przez nieznanego sprawcę, jesteście Państwo także zobowiązani do zadzwonienia na policję, która następnie sporządzi protokół, który musicie Państwo przekazać podczas zwrotu pojazdu.

  • UWAGA: W wyjątkowych sytuacjach, w których doszło do mniejszych uszkodzeń pojazdu (małe zadrapanie lub rysa, lub inne zdarzenie bez udziału osób trzecich), za zgodą działu wsparcia technicznego oraz po przedstawieniu zdjęć z wypadku, mogą Państwo tylko wypełnić oświadczenie bez konieczności zawiadamiania policji.

Nie. Uszkodzenia opon i/lub felg nie są objęte ubezpieczeniem, ani standardowym ubezpieczeniem od wszelkiego rodzaju ryzyka. Aby ubezpieczyć te części pojazdu, musicie Państwo zawrzeć ubezpieczenie WUG (Koła, Podwozie, Szyby).

Parkując i zostawiając pojazd, prosimy upewnić się, że:

  • wszystkie okna są całkowicie zamknięte,
  • drążek skrzyni biegów ustawiony jest na pierwszym biegu lub na biegu wstecznym (w przypadku pojazdów z automatyczną skrzynią biegów, należy ustawić go na pozycję P, a pojazdów z zautomatyzowaną skrzynią biegów na pozycję N),
  • hamulec ręczny jest zaciągnięty, a silnik wyłączony.
  • Prosimy nie zostawiać rzeczy osobistych w widocznych miejscach (nie ponosimy za niej odpowiedzialności).
  • Prosimy upewnić się, że wszystkie drzwi są zamknięte.
  • Prosimy, abyście Państwo zawsze mieli przy sobie kluczyki i etui z dokumentami.

 

  • PORADA 1: Aby zmniejszyć ryzyko kradzieży lub włamania, prosimy o parkowane pojazdu w dobrze oświetlonych obszarach miejskich, w których Państwo przebywają.
  • PORADA 2: Prosimy, abyście Państwo zawsze starali się parkować pojazd w miejscach, gdzie jest szeroko, abyście mogli bez problemu otworzyć drzwi samochodu i uniknąć możliwych szkód.
  • PORADA 3: Aby uniknąć uszkodzeń kół (opon, felg, dekli), prosimy o nieparkowanie blisko krawężnika. Dotyczy to także innych części pojazdu, zderzaków i spojlerów.
  • PORADA 4: Aby utrzymać lakier samochodowy nieskazitelnie błyszczący, postarajcie się Państwo parkować pod drzewami.

Poza obowiązkowym wyposażeniem takim, jak gaśnica przeciwpożarowa, wszystkie pojazdy z naszej floty posiadają koło zapasowe oraz narzędzia niezbędne, aby je zmienić, zestaw dywaników samochodowych, pokrowiec pojazdu, który jest umieszczony w schowku (instrukcję obsługi, instrukcję krótką, przewodnik multimedialny, książkę serwisową). Całe powyższe wyposażenie musi zostać oddane podczas zwrotu pojazdu.

Na naszej stronie internetowej, w części z listą pojazdów, klikając na pojazd, którym jesteście Państwo zainteresowani możecie znaleźć jego specyfikację techniczną oraz jego wyposażenie. Jeżeli interesują Państwa konkretne parametry, prosimy o kontakt z działem wsparcia technicznego, który z chęcią odpowie na Państwa pytania.

Kontakt

by zwiększyć wygodę przeglądania, strona internetowa CARWIZ korzysta z plików cookie i podobnych technologii. Jeśli będziesz kontynuować przeglądanie tej witryny, uznamy, że zgadzasz się na ich użycie. Więcej informacji »