Carwiz świętuje pierwszy rok działalności w Polsce!

2020 to nie był łatwy rok dla branży wynajmu samochodów - pandemia ograniczyła wszelkie podróże praktycznie do zera. W takich okolicznościach Carwiz Polska realizował działania w pierwszym roku swojego istnienia w Polsce. Pomimo niesprzyjających warunków spodziewane wyniki zostały osiągnięte - korzystając z pozytywnych wzorców chorwackiej spółki matki, stworzyliśmy rozpoznawalną na rynku markę, przyciągającą zarówno Polaków, jak i obcokrajowców.
Carwiz świętuje pierwszy rok działalności w Polsce!

- Jako Inter Fleet jesteśmy obecni na rynku od 2015 roku. Zajmujemy się głównie wynajmem biznesowym. Jakiś czas temu uznaliśmy, że w naszej ofercie brakuje nowoczesnej i innowacyjnej marki oferującej wynajem krótkoterminowy dla odwiedzających Polskę turystów. Dynamicznie rozwijający się Carwiz okazał się tym, czego szukaliśmy. Pod koniec 2019 roku dołączyliśmy do światowej rodziny Carwiz i zaczęliśmy budować polski oddział od podstaw. Jak to zazwyczaj bywa w każdej nowej firmie, nasze nakłady na marketing były ograniczone, więc rozpoznawalność marki musieliśmy osiągnąć bez wydawania milionów złotych na promocję. Przyjęliśmy podejście “powolny, ale stały rozwój”. Po tym pierwszym roku jestem przekonany, że znaleźliśmy naszą niszę na bardzo konkurencyjnym polskim rynku i jesteśmy w bardzo dobrym miejscu do dalszego rozwoju - komentuje Tomasz Pulter, prezes Inter Fleet Franchise Sp. z o.o., która jest przedstawicielem marki Carwiz w Polsce.

Ponad 650 tys. przejechanych kilometrów

W ciągu pierwszego roku działalności wypożyczonymi od Carwiz samochodami klienci przemierzyli ponad 650 tys. kilometrów. To tak jakby 16 razy okrążyli kulę ziemską. Najczęściej wybierane opcje dodatkowe dotyczyły ubezpieczenia i bezpieczeństwa dzieci.

Flota pojazdów, z których w 2020 skorzystali klienci Carwiz w Polsce, to kilkadziesiąt samochodów ze wszystkich grup. Największą popularnością cieszą się auta CDMR czyli popularne “kompakty”, takie jak Kia Ceed i Seat Leon. Za ich kierownicą najczęściej siadali Polacy, ale zdarzali się też kierowcy z tak egzotycznych i dalekich krajów, jak Japonia. 

Carwiz jest obecny w trzech miastach - w Warszawie, Gdańsku i Krakowie. W każdym z nich biura zlokalizowane są na lotnisku i w centrum. Miastem, które odnotowało najwyższą sprzedaż, jest Gdańsk. Popularność tej lokalizacji wynika z jej miejsca na mapie Polski: na wybrzeżu i blisko nadmorskich miejscowości wakacyjnych.

Plany na 2021 r.

Pomimo pandemii koronawirusa Carwiz w Polsce nie zwalnia tempa. W 2021 firma planuje otwarcie kolejnych dwóch lokalizacji w miastach z dużym ruchem lotniskowym. Jeśli chodzi o inwestycje flotowe, w ofercie pojawią się najnowsze modele marki Lexus. Carwiz nie zapomina też o swoich pracownikach - w 2021 r. przeprowadzi cykl szkoleń z zakresu customer care, aby zapewnić klientom jakość usług na jeszcze wyższym poziomie.

- Jesienno-zimowy lockdown mocno pokrzyżował nasze plany rozwojowe, ale pojawienie się skutecznej szczepionki i wysoka liczba zaszczepionych powinno w miarę szybko doprowadzić do normalizacji życia w Polsce. A wtedy ludzie znowu zaczną podróżować i korzystać z wynajmu samochodów. To dla nas szansa, żeby kontynuować budowę silnej marki rent-a-car w Polsce - podsumowuje Wojciech Antkiewicz, Dyrektor Zarządzający Carwiz Polska.